NRBR stiller følgende betingelser for oppkobling av mobile vanntåkeanlegg mot 110-sentral
• Anlegget skal være koblet opp mot en linjeleverandør og 110-sentralen med egen GSM-sender.
• Ved utløst vanntåkealarm utalarmeres NRBR umiddelbart. Dersom det skulle være nødvendig med sikring av bygning i forbindelse med brann, vil oppgitt kontaktperson kontaktes
• Alle kostnader for etablering av GSM-sender, oppsett av anlegget og Keysafe(er) samt vedlikehold dekkes av abonnenten
• Eier av vanntåkeanlegg er ansvarlig for å sørge for at det til enhver tid foreligger tre korrekte kontaktpersoner som er tilgjengelig for brannvesenet ved behov
• Ansvarshavende må sørge for at overføringen til 110-sentralen kobles ut i den tid det er nødvendig, for å unngå unødige brannutrykninger som skyldes forhold abonnenten har kontroll over. Brannvesenet kan kreve at anlegget kobles vekk fra 110-sentralen i en bestemt tid når anlegget gir gjentatte alarmer som ikke blir tilfredsstillende kontrollert/reparert.
• Det er eier av anleggets ansvar at anlegget fungerer etter forutsetningene, inkludert GSM- sender. Oppdages det feil eller uregelmessigheter på GSM-sender eller linjeoverføring, er det abonnentens ansvar å følge opp dette.
• 110-sentralen/NRBR har intet ansvar for tekniske feil på vanntåkeanlegget. Det er eiers ansvar at tekniske feil utbedres
• Det skal foreligge en serviceavtale for årlig vedlikehold av vanntåkeanlegget.
• 110-sentralen/NRBR forbeholder seg retten til å sette anlegget i «avposisjon» (ikke overvåket) hvis det oppstår tekniske feil ved anlegget som ikke kan avstilles. I slike tilfeller varsler 110-sentralen/ NRBR kontaktperson så snart som mulig
• Unødige alarmer blir fakturert etter gjeldende satser